ΑρχικήΝέαPressNewslettersΥλικόΑ-ΩΣυχνές ΕρωτήσειςΕπικοινωνία
Καλύτερες «αναζητήσεις» από την Google (05/06/2012)

Όσοι χρησιμοποιείτε την αγγλική ιστοσελίδα της Google θα παρατηρήσετε ότι έχουν αρχίσει ήδη να εμφανίζονται πληροφορίες στο δεξί μέρος της οθόνης σας, με επιπρόσθετα στοιχεία που αφορούν στο αντικείμενο της αναζήτησης σας.

Τα συγκεκριμένα πεδία προέρχονται από το νέο σύστημα της Google που ονομάζεται Knowledge Graph το οποίο προσφέρει δυο βασικές λειτουργίες. Η πρώτη σχετίζεται, όπως ήδη αναφέρθηκε με τις πρόσθετες πληροφορίες που θα εμφανίζονται σχετικά με το αντικείμενο της αναζήτησης σας, όπως για παράδειγμα βιογραφικά στοιχεία, αν ψάχνετε για κάποια διάσημη προσωπικότητα ή πληροφορίες για ένα βιβλίο ή ένα κτίριο.

Η δεύτερη θα σας παρέχει μία λίστα με σχετικά θέματα. Έτσι, αν παραδείγματος χάριν, πληκτρολογήσετε τη λέξη «Βασιλιάδες» (όταν εφαρμοστεί και στο google.gr), η Google θα επιστρέψει με αποτελέσματα αναζήτησης σχετικά με το αντίστοιχο τηλεοπτικό σήριαλ που προβάλλεται αυτή την περίοδο στην τηλεόραση και όχι με την τέως βασιλική οικογένεια της Ελλάδας. Που βασίζεται όμως η λειτουργία του search;

Πολύ απλά η Google ξεκινά να εφαρμόζει τη σημασιολογική αναζήτηση, αν και τα στελέχη της δε χρησιμοποιούν ποτέ το συγκεκριμένο όρο. Με άλλα λόγια, η μηχανή αναζήτησης, σταματά να αντιλαμβάνεται μόνο τους χαρακτήρες που πληκτρολογούμε στο πεδίο αναζήτησης, αλλά μέσω ειδικών αλγορίθμων αντιλαμβάνεται το νόημα όσων γράφουμε. Πίσω από αυτή την «κατανόηση» έχει φροντίσει να δημιουργήσει μια τεράστια βάση δεδομένων, αποτελούμενη από 500 εκατομμύρια πρόσωπα, μέρη και πράγματα. Η εξαγορά της βάσης δεδομένων Freebase , διασυνδέει αυτά τα 500 εκατομμύρια στοιχεία με περισσότερες από 3,5 δισεκατομμύρια συνδέσεις. Με αυτό τον τρόπο λοιπόν θα μπορεί να εμφανίζει στην οθόνη μας ένα σύνολο πληροφορίες για ό,τι αναζητήσαμε.

Πηγή: εφημ. Ελεύθερος Τύπος



<< επιστροφή